چه خبر از موزیرج

سورس بازی دوز (Dooz) براساس الگوریتم هوش مصنوعی

Posted on: فوریه 23, 2010

بازی دوز همواره یکی از بازیهایی است که در زبانهای برنامه‌نویسی مختلف مورد بررسی قرار گرفته و طراحی می‌شود. بازی دوز در حالت عادی از 9 خانه (سه ردیف و سه ستون) و دو بازیکن که گاهی یکی از آنها کامپیوتر است، و دو مهره به نام‌های X و O برای هر کدام تشکیل می‌شود. پایان بازی زمانی مشخص می‌شود که سه ردیف یا سه ستون یا دو قطر اصلی و فرعی از مهره‌های هم نام تشکیل شود یا اینکه تمام خانه‌ها پر شده باشند.

سورسی که اینبار در اختیار شما قرار میدهیم یکی از سورس‌های کم‌یاب و بی‌نظیر می‌باشد. الگوریتم این برنامه براساس هوش مصنوعی می‌باشد.

همانطور که میدانید هوش مصنوعی به برنامه‌ها این امکان را میدهند تا ابتدا یاد بگیرند و تجربه کسب کنند سپس از این تجربه برای بهره‌برداری به بهترین شکل استفاده کنند. بله برنامه‌هایی که با هوش مصنوعی نوشته می‌شوند همانند انسان هستند یعنی مانند انسان که در ابتدا حتی نمی‌تواند صحبت کند، راه برود، فکر کند و … . اما به مرور زمان همه چیز را یاد می‌گیرد و با گذشت زمان قدرت عقلانی خود را بالاتر می‌برند.

برنامه‌هایی با الگوریتم هوش مصنوعی با هر بار استفاده، قدرت هوش خود را افزایش می‌دهند.

و اما الگوریتمی که برای این برنامه در نظر گرفته شده است

ابتدا به درخت (گراف) زیر توجه کنید:

در صورت کامل شدن این درخت، ما به 510336 مسیر دست پیدا خواهیم کرد. یعنی اینکه برای یک بازی ساده دوز با 9 خانه 510336 راه مختلف برای اتمام بازی وجود دارد و حالا باید الگوریتمی برای برنامه بنویسیم که بهترین مسیر را برای اتمام بازی پیدا کند. در ضمن باید بعد از اتمام بازی به مسیرهای انتخاب شده امتیازی داده شود. در صورت برد امتیاز 1 در صورت باخت امتیاز 1- و در صورت مساوی امتیاز 0 به مسیرهای انتخاب شده تعلق می‌گیرد. ما تمامی این اطلاعات (منظورم 510336 مسیر و همچنین امتیازهای داده شده) را در یک بانک اطلاعاتی ذخیره می‌کنیم.

برای انتخاب بهترین مسیر، ابتدا باید براساس حرکت‌های انجام شده مسیرها از بانک اطلاعاتی استخراج شود. بعد از دریافت داده‌ها از بانک به هر یک از مسیرها براساس الگوریتمی خاص و همچنین امتیازهای کسب شده تا بحال امتیازی داده می‌شود. مسیری که بالاترین امتیاز را کسب کرده باشد به عنوان حرکت بعدی کامپیوتر انتخاب می‌شود. در آخر هم به مسیرهای انتخاب شده براساس برد، باخت یا مساوی امتیازی داده شده و در بانک اطلاعاتی ذخیره می‌شود. به همین صورت است که برنامه با هر بار بازی کردن هوش آن بالاتر رفته و بهینه‌ترین راه را در بازی انتخاب می‌کند.

برای دریافت برنامه تماس بگیرید.

شماره حساب سیبا بانک ملی

شماره حساب: 0322271738008

شماره کارت: 6037991129464230

دارنده حساب: میثم کریمی منش


نام برنامه

Dooz

سورس برنامه

موجود

زبان برنامه‌نویسی

C#.NET

بانک اطلاعاتی

اکسس

قیمت

15 هزار تومان

شماره تماس

میثم کریمی منش [ 09119096933 ]

ایمیل

[ m.karimimanesh@gmail.com ]

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

آخرین مطالب بلاگ را در ایمیلتان بخوانید

به 2 مشترک دیگر بپیوندید

برترین نوشته‌ها

آمار

  • 19,610 بازدید

توئیت‏های من

%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: